Bosszúságok, amik nem szerepelnek az esküvői tervekben
Házasságkötés jó esetben csak egyszer fordul elő az ember életében. Ezért vajmi kevés tapasztalatunk lehet arról, mennyi apróságnak tűnő dologra kell figyelni, hogy ne kelljen rohangálással és bosszankodással töltenie az ifjú párnak a nagy napot.
A lényeg a részletekben (is) rejlik… A jelentéktelennek látszó körülmények ronthatják az esküvő színvonalát és keserű csalódást okozhatnak.
A különböző szolgáltatókkal (étterem, fotós, ruhakölcsönző stb.) folytatott sok egyeztetés egy idő után nagyon fárasztó tud lenni, főleg ha a pár mindkét tagja dolgozik és amellett szervezi az esküvőjét. Sokszor előfordul, hogy nem figyelnek az „apró betűs” részekre és már csak a fontosabbnak látszó dolgokra jut energiájuk, pl. mi legyen a vacsora vagy milyen legyen a koszorúslányok ruhája.
Ha ízletesnek tűnik a menü, jó az ára, kinek jutna eszébe írásba foglalni, hogy mennyi felszolgáló szolgálja majd ki a násznépet? Ha eszébe is jut valamelyiküknek, hacsak nem vendéglátósok, nem fogják tudni meghatározni mi az ideális létszám. Lehet, hogy finom az újházi tyúkhúsleves, de mire az a néhány pincér felszolgálja, a vendégek lehet, hogy éhségükben már degeszre eszik magukat az asztalra készített pogácsával és süteményekkel, az újházi meg mehet a „levesbe”.
Ugyancsak nehéz feladat a határidőket betartani. Az esküvőket 1 évvel az esemény előtt már érdemes elkezdeni szervezni, a foglalások, rendelések, egyeztetések időpontja azonban nem egy napra esik. Megesik, hogy néhány kérdésben később, hetek, hónapok múlva kell csak dönteni és visszajelezni, ezért ezek gyakran elfelejtődnek. Komoly határidőnaplóra van szükség, hogy minden olajozottan működjön.
Beszéljünk kicsit a dekorációról, mert annak is fontos szerepe van. Az elkészült díszítést több hetes előkészület is megelőzheti. Be kell szerezni az anyagokat, el kell készíteni az asztaldíszeket, a csokrokat stb. Vagyis nem megy egyik napról a másikra. Ha a dekoratőrünk pár nappal az esküvő előtt kitalálja, hogy drágább lesz a kompozíció, mint amiben megállapodtunk, nincs más választásunk, mint elfogadni a plusz költségeket. Ilyen rövid határidővel nem lesz, aki helyette elvállalja.
A buktatók teljes sora sajnos ennél jóval hosszabb. Ezért válik napjainkban egyre elterjedtebbé esküvőszervező alkalmazása. Korábban az ilyen jellegű szolgáltatás nem volt túl gyakori, sokan még talán ma is kétkedve fogadják, de az igények és a jogi környezet változása már nem kérdőjelezi meg szükségességét.
Miért jó, ha esküvőszervezőhöz fordulunk?
Hasonló apróságnak látszó körülményből kilométeres listát lehetne még írni, amik ugyanilyen hosszúra növelhetik a plusz költségek és bosszúságok sorát is. Ezek elkerüléséhez van szükség egy jó esküvőszervezőre, akinek a megbízása, bár többlet költségnek tűnik, visszahozza az „árát” azzal, hogy olyan költségeket is megspórol nekünk, amikre nem is számítunk. Így biztosak lehetünk abban, hogy a lehető legjobb szolgáltatásokat kapjuk mind mi, mind pedig vendégeink és ami a legfontosabb, hogy életünk legszebb napján nem azon kell görcsölnünk, hogy minden a terv szerint halad-e, hanem átadhatjuk magunkat a pillanatnak és kiélvezhetjük esküvőnk minden pillanatát.